کلبه عشق

بروید با هم بسازید....

کلبه عشق

بروید با هم بسازید....

کلبه عشق

وقتی که تو هستی و کنارم نَفَسَت هست...

آخرین مطالب

همه اشتباه میکنند...

پنجشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۵۳ ب.ظ

از وقتی یادمه همیشه به ازدواج به عنوان اتفاقی نگاه میکردم که با اون دو نفر با افکار و سلایق متفاوت، میشوند یک روح در دو بدن! (یعنی یکی شدن)

حالا هم که ازدواج کرده ام همینطور است. وقتی همسرم خطایی میکند یا راهی را به اشتباه برمیگزیند که من قادر به تشخیص اشتباهش باشم، به جای آنکه سرزنشش کنم یا بخواهم ایرادش را به رخش بکشم، با دلسوزی و محبت سعی در رفع خطایش میکنم. چون باور دارم من و او یکی هستیم و اشتباه من یعنی اشتباه او و اشتباه او یعنی اشتباه من...

او هم همینطور است. وقتی من اشتباه میکنم به جای دعوا و داد و بیداد، میگوید که خانم، اینجا کارت اشتباه بود. بهتر بود اینطور رفتار میکردی.


یادمان باشد در دنیای همسران برتری جویی نسبت به یکدیگر وجود ندارد. اگر به دنبال عشق و آرامش هستیم باید همدیگر را یاری کنیم.

اگر میخواهیم با ما خوب رفتار شود،باید خودمان هم خوب رفتار کنیم... و این ممکن نمیشود مگر اینکه باور کرده باشیم زندگی میدان رقابت نیست، مکان ساختن است...


پ ن:

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمودند :

هرکس مومنی را به چیزی سرزنش نماید، نمی میرد تا آن را مرتکب شود. ( کافی ج2 ص356 )

۹۳/۱۱/۳۰ موافقین ۲ مخالفین ۰
فاطمه چ م ر ا ن

نظرات  (۶)

سلام علیکم.

...

عرض کردم خصوصا برای خواهران از این باب که شما خودتون هم جنس اونها هستین و پذیرششون از شما بیشتره،و الا اگر یک مرد بیاد این نکات رو بگه اونها موضع میگرند،شاید مثل شما(که گفتین در رابطه با آقایون هم نکاتی هست)... قبلا هم تجربه کرده بودم اگر نکته ای گفتم که خواهران اینجور، اونها هم بلا فاصله گفتن برادران اونجور!(مگه ما منکر اینیم که آقایون هم عیب دارند) فارغ از اینکه شاید حقیر صرفا قصدم خیر بوده خواستم انتقاد دلسوزانه کنم، اما برداشت اونها این بوده که خواستم تحقیر کنم یا... شایدم هنر خیرخواهی و انتقاد نداریم.

اگرم کسی با شهداء آشنا باشه سعی میکنه شهدائی باشه نه تو رویا سیر کنه.شهدائی بودن یعنی اینکه میشه از خطاهای هم چشم پوشی کرد.شهدائی بودن یعنی اگر بخوای راه سعادت طی کنی،میتونی،حتی اگر همسر فرعون هم باشی! اما متاسفانه امروزه گاها دیده میشه که شهداء رو با شخصیات های فیلم های هندی(نعوذ بالله) اشتباه میگیرن و انتظار دارن یکی که بهتر از اون نیست بشه همراهشون!الله اکبر

به هرحال حرکت شما حرکت خیریست.ممنونم واقعا.خداحفظتون کنه.حقیر همیشه برای شما و آقای حجازی احترام خاصی قائلم. خدا شما رو با امیرالمومنین(ع) و بی بی دو عالم فاطمه الزهرا(س) محشور کنه.

(خصوصی یا عمومیش به صلاح خودتون)

یا زهرا(س)

پاسخ:
سلام علیکم

من ناراحت نشدم از نظر قبلیتون. تایید کردم.
منظورم این بود که خانم های مذهبی وقتی با شهدا آشنا میشن توقع دارن همسر آیندشون مثل شهدا باشه. برای همین گاهی خیلی تو رویا غرق میشن و واقعیت زندگی رو نمی بینن. در نتیجه توقعاتشون از خواستگارها بالا میره...

در مورد آقایون هم نکاتی هست که اشتباه درباره خانم ها فکر میکنند. اون ها هم باید گفته بشه.
مطمئن باشید من جبهه گیری در مقابل حرفتون نداشتم، اصلا اینکه خانم ها واسه خودشون جبهه متحد تشکیل بدن و آقایون برای خودشون معنا نداره.
اینجا هم وبلاگ خانواده ست. وبلاگ لجبازی نیست. هدف من هم از ایجاد این وبلاگ ها کمک به بنیان های خانواده است، دشمن داره نهاد خانواده رو میزنه. ما هم باید هرکاری ازمون برمیاد انجام بدیم برای محکم کردنش...

از شما هم متشکرم که وقت میگذارید و نظراتتون رو کامل مینویسید.

احسنت به شما 
خوب فعالیا!
بارک الله
پاسخ:
نه چندان. سالی ماهی مینویسم که!
:)
۰۲ اسفند ۹۳ ، ۲۰:۲۳ سرباز منتـــظر
سلام علیکم ممنون از دعوتتان
خوب بود انشاالله زندگیتون هرروز بهتر از دیروز باشه و سعادتمند بشین.
یاعلی ع

پاسخ:
علیکم السلام.
شما خوبی؟
با ما به از این باش که با خلق جهانی خانم منتظر...

به جان خودم من خانمم. لطیف تر نظر بذار!
۰۲ اسفند ۹۳ ، ۱۶:۲۷ کمی بودن ...
سلام ممنون ازکارقشنگت!
پاسخ:
سلام
زنده باشید..
موفق باشید ممنون از دعوت تان

سلام علیکم

نکته جالبی بود.

به نظرم شما نکاتی هم که به درد مجردین(بخصوص خواهران،با توجه به اینکه خودتونم خواهر هستید) رو به اشتراک بذارید خیلی خوبه.کمک میکنه از خیلی از فضاهای غیر واقعی و رویایی شون دور بشن و دید واقعبینانه تری به زندگی داشته باشن.

یا زهرا(س)

پاسخ:
سلام علیکم
نظر جالبی بود.
بله خانم ها خصوصا خانم های مذهبی قبل از ازدواج زیاد رویا پردازی میکنند و توقعات خاصی از خواستگارهاشون دارند، به ویژه اگر از قبل با شهدا هم آشنا باشند!!
اما برای آقایون هم نکاتی هست.
ان شاء الله در قالب نکاتی در زندگی مشترک گفته خواهد شد.
متشکرم از پیشنهادتون.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">