کلبه عشق

بروید با هم بسازید....

کلبه عشق

بروید با هم بسازید....

کلبه عشق

وقتی که تو هستی و کنارم نَفَسَت هست...

آخرین مطالب

۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

به نام خداوند بی همتا

قبل از نوشتن این پست، تبریک میگم به خواهران و برادرانم در بسیج دانشجویی که اخیرا متاهل شده اند و تعدادشون هم کم نیست.

ان شاء الله به حق مادرمون "فاطمه زهرا" خوشبخت باشید و زندگی هاتون سرشار از معنویت و آرامش باشه.

و اما این پست، ویژه تازه متاهل هاست...


تازه عروس و دامادهای عزیز در اوایل تاهل با موضوع جدیدی همچون خانواده همسر و خانواده خوشون روبرو میشن که معمولا براشون دغدغه است. اینکه چطور رفتار کنند و یا از رفتارها چه برداشتی کنند خیلی اهمیت داره. بنابراین چند تجربه رو یادآوری میکنم:

1) از همون ب بسم الله ی که گفتید، دل تون رو بدید به خانواده همسرتون! یعنی جوری دوستشون داشته باشید که برای شما تفاوتی بین اون ها و خانواده خودتون وجود نداشته باشه. کار سختی هم نیست. طبق جمله ی "یکی شدن زن و شوهر بعد از ازدواج" این موضوع راحت تر پذیرفته میشه.
حواسمون باشه همانطور که باید درمقابل پدر و مادر خودمون متواضع باشیم و مراقبت کنیم از ما نرنجند، برای خانواده همسر هم همینطوره. نه تنها نباید خودمون رفتار نادرستی نشون بدیم بلکه مراقب باشیم همسرمون هم احترام و صمیمیتش رو نسبت به خانواده اش حفظ و حتی تقویت کنه. و فراموش نکنیم اگر والدین همسرمون ازش برنجند تاثیر منفی (مستقیم و غیرمستقیم) این رنجش توی زندگی ما هم خواهد آمد...(حتی اگر درجایی پدر و مادرها هم مقصر بودند،کوتاه بیایید یا با زبان نرم و اخلاق خوش رفتار کنید. اگر هم همسرتان فراموش کرد اینگونه باشد، شما یادآورش شوید.)

2) بعضی از رفتارها و نگرانی ها در دوران عقد عادی ست و جای نگرانی ندارد. مثلا دل نگرانی های خانواده ها نسبت به طرف مقابل که عموما باعث ایجاد تشنج در روابط زوجین میشه و اختلاف ایجاد میکنه. نگران نباشید و بدونید برای همه این تشویش ها و دل نگرانی ها هست!
مسلما وقتی بین دو خانواده که به لحاظ فرهنگی و اقتصادی و مذهبی و اخلاقی و ... با هم تفاوت هایی دارند و در بیشتر موارد شناختی از هم ندارند وصلتی صورت میگیره، این اضطراب هست که: آیا دختر یا پسرم خوشبخت خواهد شد؟ همسرش چگونه آدمی ست؟ همانطور هست که نشان می دهد یا خرش که از پل بگذرد چهره دیگری نشان خواهد داد؟ خانواده اش چطور آدم هایی هستند؟ آیا رفتارشان با فرزندمان صمیمی است یا در حقش بدجنسی میکنند؟ و...
البته این رو هم بگم چون شناخت وجود نداره و خانواده ها دلواپس هستند، این دلواپسی رو به فرزندان منتقل میکنند و نتیجه اش میشود اختلاف!
از طرفی در بیشتر موارد (نمیگم همه موارد) خود خانواده ها به دلیل همون عدم شناخت توام با اضطراب، به قدری در رفتار طرف مقابلشان دقیق میشن که حرف یا رفتار متناقضی ازش پیدا کنند و بر نگرانی خود و فرزندشون اضافه کنند!! این هم طبیعیه و دست خودشون نیست! به قول معروف هنوز پدر و مادر نشدین که بفهمین پدر و مادرها چی میکشن!
فاطمه چ م ر ا ن
۱۶ فروردين ۹۴ ، ۱۰:۴۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲ نظر